Povprečen Slovenec vsako leto zavrže (in ne podari, zamenja ali proda) več kot 10 kilogramov še uporabnih stvari
19. 06. 2015
Zakaj? Ker ne pomislimo, da bi jih lahko uporabljal kdo drug, mi pa jih nočemo več. In pogosto jih nočemo več zato, ker nekritično podlegamo oglaševalskim sporočilom. Vzrok za to se skriva predvsem v vseprisotni potrošni kulturi, zaradi katere verjamemo, da nam bo posedovanje vedno novih stvari prineslo več sreče in zadovoljstva.
ŠEST KORAKOV DO ODGOVORNEGA IN KRITIČNEGA POTROŠNIKA
1. Pred nakupom si zastavite tri ključna vprašanja. Ali to zares potrebujem? Ali moram to nujno kupiti (in imeti) ali si lahko izposodim, najamem ali si delim? Ali lahko kupim rabljeno?
2. Izposodite si. Koliko stvari, ki jih imate doma, s pridom in z veseljem uporabljate? In koliko stvari zelo slabo izkoriščate, poleg tega pa vam zasedajo prostor in nemara celo povzročajo stroške?
3. Podarite. Tisto česar ne potrebujete več podarite bližnjim ali prijateljem ali pa jih odpeljite v najbližji center ponovne uporabe.
4. Kupite rabljeno. Izbirajte stvari, ki so trajne tako po kakovosti kot po obliki.
5. Upoštevajte pravilo desetih sekund. Preden izdelek odnesete na blagajno, se ustavite za deset sekund in si postavite dve vprašanji: zakaj to kupujem in ali to potrebujem. Če ne najdete prepričljivega odgovora, ga vrnite na polico.
6. Razmišljajte o posledicah nakupa. Ali je bil izdelek narejen v takšnih razmerah, ki so za nas nesprejemljive? Ali bo izdelek trajal dolgo? Ali resnični proizvajalci (delavci v tovarni) dobijo pravično plačilo? Ali so delovne razmere varne in zdrave?